SKARE

přidáno: 14. 4. 2017 6:23, autor: Přístav Tamatea   [ aktualizováno 14. 4. 2017 6:25 ]

pojedeme na skare

Vánoční pohoda a betlémské světlo

přidáno: 20. 12. 2015 12:21, autor: Přístav Tamatea   [ aktualizováno 20. 12. 2015 12:23 ]

Vánoční pohodou a roznášením betlémského světla jsme se rozloučili s tímto kalendářním rokem. Zakončili jsme ho společnou prací i zábavou. Připravili jsme si slavnostní večeři i občerstvení, zahráli divadlo, poslechli si koledy i si zazávodili. Nakonec jsme vše oslavili šlehačkovými dorty :-)

Budeme se všichni těšit, co dalšího nám přinese ten rok příští.

Zamykání Dyje

přidáno: 5. 10. 2015 11:19, autor: Přístav Tamatea   [ aktualizováno 5. 10. 2015 11:19 ]

Letos již potřetí se zúčastnil náš přístav zamykání Dyje ve Znojmě. Při tomto ročníku jsme překonávali největší počet jezů - čtyři jsme sjížděli a jeden sjížděla jen loď bez nás :-) Počasí bylo jako z katalogu cestovní kanceláře a posádka pramice šlapala jako perfektně seřízený strojek hodinek švýcarské výroby. Navíc nám Neptun vyloženě přál, protože vody nám teklo tolik, že jsme si chvilkami připadali jak na divoké řece. Zkrátka jedna báseň. Večer jsme pak zamířili do nočního Znojma, kde jsme si připadali jako v pohádce. Ulovili jsme tři kešky a vrátili se na klubovnu, kde jsme zalehli k zaslouženému odpočinku. Všichni zúčastnění plavčíci si zaslouží velkou pochvalu a jsou na nejlepší cestě stát se pravými kapitány!!!

Viking Race Křetínka

přidáno: 5. 10. 2015 11:08, autor: Přístav Tamatea   [ aktualizováno 5. 10. 2015 11:08 ]

Viking Race

Letošní premiérou byla naše účast na kombinovaném závodě Viking Race na přehradě Křetínka.

Léto v Bradavicích

přidáno: 5. 10. 2015 10:59, autor: Přístav Tamatea   [ aktualizováno 5. 10. 2015 11:00 ]

Vyvrcholením celoroční práce v oddílech byl letní skautský tábor na Slezské Hartě. Téma tábora bylo letos inspirováno příběhy o Harry Potterovi.

NAVIGAMUS je za námi

přidáno: 19. 6. 2015 4:53, autor: Přístav Tamatea   [ aktualizováno 19. 6. 2015 4:57 ]

Sešli jsme se na přehradě v Seči,

abychom si trochu užili.

Neleká nás žádné nebezpečí,

my jsme skauti v modré košili.

Tak, tahle hymna nás provázela celé 4 dny na prodlouženém víkendu na přehradě v Seči. Za slunečného počasí jsme několikrát denně nastoupili před admirála Nelsona, abychom se vrátili zpět do doby jeho nejslavnějších bitev. Naše Spojené Království proti Koalici se utkalo v několika bitvách. První bitva byla u  mysu svatého Vincenta, kdy naše posádky vypluly získat a poskládat co nejvíce Nelsonových můstků a potom se postavily proti nepříteli do boje o liščí ocásky.  Křik, povyk, fandění a veselý smích  se nesl sečskou přehradou. V bitvě  u Kadaně jsme se snažili naším obchodním uměním získat co nejvíce zlata a doručit ho co nejdříve do naší banky, ale cestou nás přepadávali piráti, kterým  nebylo jednoduché uniknout.

Nic jsme nevzdávali, venku parno , ale my opět oblékáme naše pruhovaná trička a jdeme bojovat za Skotsko. Dalším úkolem je vyrobit praky a potopit lodě. Napětí sílí a nelítostný boj se odehrává,  nabít praky, zamířit, vystřelit, znovu a znovu, až se potápí poslední loď.

Hip,hip, hurej“ se neustále nese z našeho pobřeží proti nepříteli.

A kdo nakonec vyhrál……je vlastně jedno. Přes 1000 vodních skautů se dokázalo  sejít na akci, která v nás zanechá plno neuvěřitelných zážitků, přátelství a atmosféru, kterou nám můžou závidět i ty nejlepší fotbalové kluby.

Za další 3 roky na Navigamu  A-hoj.

SKARE 2015

přidáno: 21. 5. 2015 1:57, autor: Přístav Tamatea   [ aktualizováno 21. 5. 2015 2:02 ]

O víkendu 30. 4. - 3. 5. 2015 se nepočetná výprava z našeho přístavu úspěšně zúčastnila skautského mistrovství republiky v jachtingu "Skautská Regata" neboli "SkaRe", a to na přehradě Křetinka u Letovic. Za třetí místo v jedné z kategorií jsme si odvezli diplom a medaili. Více na http://skare.skauting.cz/.

Svojsíkův závod 2015

přidáno: 21. 5. 2015 1:55, autor: Přístav Tamatea   [ aktualizováno 21. 5. 2015 1:55 ]

V neděli 19.4.2015 se tři družiny našeho přístavu - Vydry, Kajmani a Sršní - zúčastnily tradičního Svojsíkova závodu. Závod je určen družinám skautů a skautek do 15 let věku a prověřuje nejenom jejich skautské znalosti a dovednosti, ale také jejich soudržnost a spolupráci jako družiny. Závod se konal v krásném prostředí vesničky Dětkovice. Počasí nám přálo, i když to ze začátku tak nevypadalo. Přestože jsme se neumístili na předních příčkách, všichni účastníci si přivezli domů cenné zkušenosti a spoustu zážitků, které využijí nejen v přípravě na další ročníky, ale také na táboře, výpravách i pravidelných schůzkách.

Pozor, hlášení!!!

přidáno: 6. 4. 2015 23:28, autor: Přístav Tamatea   [ aktualizováno 6. 4. 2015 23:32 ]

Pozor hlášení,

v případě odřeniny , říznutí, bodnutí  hmyzem či  dokonce při zástavě dechu Vám pomůžou naše vyškolené zdravotnice Lasičky.

Holky si zopakovaly jak poskytnout první pomoc,  zvládly bez problémů ošetřit lehké zranění a i velmi důležité přivolání rychlé záchranné služby. Navíc měly možnost zkusit si jak těžké je oživování člověka při zástavě dechu. Tímto chceme poděkovat naší budoucí zdravotní sestřičce Páje za připravenou přednášku a zapůjčení zdravotnických  věcí.

Další hlášení přichází  Hagrigova srubu

Hagrigův srub je chata na břehu Plumlovské přehrady. Holky k ní dorazily v sobotu 28.3. asi kolem jedné hodiny. Ač hodláme přespat jednu jedinou noc, táhneme věcí přinejmenším na týden. Srub se prohýbá pod náporem divokých Lasiček a jejich věciček, které najednou mizí  ve všech poličkách a skříňkách (možná si i nějaké skříně dovezly).

Nakonec se přece jen  dopracujeme k tomu, že jsme skauti a už se tak začínáme chovat. Po nástupu je nutné nanosit dřevo ke kamnům, založit ohniště na opékání špekáčků. Na poslední schůzce jsme se seznámily s  mapou a topografickými značkami, své znalosti využijeme při bojové hře .

Překvapením odpoledne se stává Hadříček, která má 10. narozeniny. Velká gratulace a za mohutného skandování ji dáváme hobla.  Večer si ještě připijeme na zdraví a k tomu si  dáme pár dobrůtek.

A co by to bylo za  výpravu bez noční stezky,  a tak čekáme až se setmí. K tomu si holky přidají  pár příběhů o Krvavé Mary.  Po odstartování hry se po dvojicích vydávají do noční tmy luštit slova napsaná morseovkou. Se správnými slovy se vrací všechny dvojice a svou první noční  stezku i výpravu bravurně zvládá také  nová členka družiny  Haňula.

Druhý den ráno vstáváme, nezbytná rozcvička,  snídaně.  V 9 hodin vyrážíme na  Plumlovský zámek.

V poledne odjíždíme s dobrou náladou a už se těšíme na další dobrodružství.

Dajána a Sluníčko

Silvestrovské žbluňkání - ledoboření :-)

přidáno: 3. 1. 2015 14:18, autor: Přístav Tamatea   [ aktualizováno 21. 5. 2015 2:02 ]

Silvestrovské ledoboření

Dospělí členové a příznivci přístavu Tamatea Vrbátky zakončili rok 2014 kde jince než na vodě :-) Pokřtili jsme novou Vrtulku i prolomili ledy na Moravě. Tak příští rok zase!!!!